26.11.12

Mândria de a mânca româneşte...

...parafrazare a campaniei 1 decembrie 2010!
Sunt pe ultima sută de metri a SuperBlog 2012 şi iar mă bucur..parcă acum, la final de concurs, îi simt savoarea de care îmi va fi tare dor. Cu o astfel de probă nici măcar nu aş putea să-mi reprim simţurile, dorinţele, poftele...Vă amintiţi cu cine vorbiţi, nu-i aşa? Cu autoarea unei lucrări de diplomă, respectiv a unei dizertaţii de master pe problematica alimentaţiei...Ok, într-adevăr nu de dată recentă, puţin mai adânc în istorie...aşa spre Evul Mediu. Dar, nu contează, ideea de bază este că pentru a putea trăi, e musai să ne hrănim stomacurile...sau, mai frumos spus de Anthelme Brillat Savarine în lucrarea sa Fiziologia gustului, "S-a afirmat că Universul nu este nimic decât numai viaţă şi, drept urmare, tot ceea ce vieţuieşte se hrăneşte. [Pasul imediat următor era, deci, dezvoltarea artei culinare.] Aceasta din cauză că, Creatorul, silind omul să mănânce pentru a putea trăi, îl îmboldeşte prin pofta de mâncare şi îl răsplăteşte prin plăcere." 
Aici vroiam să ajung, mai ales că sunt teribil de sătulă, scriu cu burta pusă bine la cale. Păi da, acuşica mi-am terminat ultima porţie din ciorba de fasole boabe cu ciolan afumat şi "garnitură" de ceapă roşie, alăturată pâinii negre cu secară cu seminţe. De la picanteriile mele culinare găsite & traduse din cărţi nemţeşti germane şi săseşti am trecut...acum atâta amar de ani, de fapt, vreo 11, la bucătăria strict românească. Recunosc...o mai condimentez cu câte-un gulyas sau vreo pizza, dar ceea ce contează este că parafrazând amintirea lui 1 decembrie 2010 când afirmam sus şi tare: Sunt mândru că sunt român!, acum îmi declar susţinerea clară şi fără niciun dubiu pentru conceptul Produceţi româneşte! Vindem româneşte!, campania prin care toate magazinele din lanţul real,- Hypermarket Romania sunt alături de producătorii români. Nu e neapărat vorba de patriotism sau fiţă, am dovada prin ceea ce mănânc cu drag, ceea ce am testat înainte de a-mi deveni parte a meniului meu zilnic, echt rumänisch. Să luăm numa' câteva exemple: merele proaspete, zemoase şi grozav de faine, brânza de la Napolact..paranteză, astă-seară mi-am început o nouă bucată de telemea Huedin de la Cedra-Napolact..faină de tăt..din lapte de vacă & oaie. Apoi, vine pateul Sadu, ciolanul afumat dezosat şi vidat de la Fox, salata, de musai, restul fructelor şi a legumelor, toate proaspete la "Standul produselor româneşti", lansat de curând, în 11 noiembrie, în toată reţeaua magazinelor real,- şi câte şi mai câte. 
Da, sunt foarte conştientă de faptul că atunci când cumpăr produsele româneşti ajut şi eu, cât pot...cam puţin, nu-i aşa?...producătorii noştri, mari sau mici...Cred că şi Muzeul mi-a indus acest obicei cu al nostru Târg de Ţară, inaugurat pe 8 septembrie, chiar înainte să mă apuc de SuperBlog. Dar acum vine iarna...sau a venit deja?!?:)...am schimbat locaţia, m-am retras la căldurică, de unde-mi achiziţionez bucatele nostre autohtone, atent selecţionate după principiul: "Mănânci sănătos, trăieşti sănătos!" 
Silogism cu iz de truism de final, dedicat şi echipei SuperBlog 2012, pe a cărei etapă cu numărul 26 o scriu azi, în 26!
* Sunt româncă, trăiesc şi mănânc în România!
* Salariul meu e total românesc!
===> Consider că pentru a ne păstra, a-i susţine şi a-i stimula pe producătorii noştri de tradiţie să-şi continue activitatea, pe plan naţional, nu am cum să mă dezic de ei şi produsele lor!

În loc de post scriptum - Ce-ţi doresc eu ţie dulce Românie - Mihai Eminescu, mereu actual!


Un comentariu:

  1. N-am vazut standul cel nou de la Real, si eu sunt fană produselor românești, deci super bravo, iar tu ai punctat perfect prin articolaș! Baftă in continuare! meriți un trabuc! ;-)

    RăspundețiȘtergere