10.11.12

Conduşi de/ Conduceţi un HYBRID Toyota, fie el Yaris, Auris sau Prius!

...şi vorbim după! 

1) Pentru că eu am fost condusă de o トヨタヤリス, pe înţelesul tuturor:), o Toyota Yaris...prin oraş, de la Muzeul în aer liber până-n centru şi mi-a plăcut, iar Paul Horrell, din echipa Top Gear, a condus-o el, însuşi, complet, luându-i şi verificându-i toate datele înscrise, mă gândesc, în cartea tehnică, după cum urmează: the numbers: 1497cc, 4cyl plus hybrid, FWD, 98bhp total, 80.7mpg, 79g/km CO2, 0-62mph in 11.8secs, 103mph, 1150kg. Am scris mai apăsat noţiunile pe care le înţeleg şi eu, atehnica despre care vă povesteam în prima probă a SuperBlog 2012, ajunsă acum la cea cu numărul 18.
2) Pentru că noţiunea de hibrid, mai pe engleză hybrid, m-a înecat în imaginaţie/a mea cam bolnavă şi m-a aruncat în lumea extraterestră a speciilor transformate de mutaţii de toate tipurile, posibile şi imposibile. Dar, tot imaginaţia, completată de raţiune, este cea care m-a adus cu picioarele pe pământ, sau mai bine scris, cu roţile pe asfalt. Astfel, am înţeles, ceea ce nu bănuiam că este posibil, în mod uzual deja. Hibrizii ăştia sunt super şmecheri. Dacă aş avea carnet, ceea ce nu vă lipseşte vouă:), aş testa/ încerca toate cele trei modalităţi de conducere: cea normală, cu benzină la activ & în rezervor...pentru acceleraţie, grabă, modul Power. Dar să nu uităm traficul, orele de vârf, nebunia de tip bară la bară. Soluţia există: atunci e clar, aş selecta modul EV, pentru propulsia exclusiv electrică cu eficienţă maximă, zero emisii şi deplasare silenţioasă. 
Şi, din vorbă şi vorbă, am sărit la celălalt Hybrid, Prius,トヨタプリウス ["În primul rând", traducere din limba latină] care poate rula, exclusiv electric, pe o distanta de maximum 2 kilometri cu o viteză de până  de 50km/h, în tăcere profundă:). Bineînţeles emisiile sunt pe 0. Iar acum, am ajuns la mirarea mea cea mai mare. Ce minte strălucită a reuşit, prin magie cunoaştere: ştiinţă, tehnică şi tehnologie + conştiinţa eco faţă de mediul înconjurător încât să găsească şi calea de mijloc, ce mulţumeşte atât şoferii, prin eficienţă, dpdv al condusului şi consumului (comod & 3,8 l/ suta de kilometri), cât şi pe apărătorii mediului ambiant, aceea de propulsie asigurată de combinarea fluidă a acestor două surse, benzină sau electric. Cine a reuşit să-i dezlege secretele sofisticatului sistem integral hibrid încât să îl proiecteze în a monitoriza condiţiile de drum, pentru a se putea decide modul de propulsie? Aud? Ştie cineva? Nici un "pss" nu-mi tulbură Auris, adică urechea, în limba latină:). Mă refer, mai precis, la トヨタオーリス, Toyota Auris, că despe ea am ajuns să vorbim..
Bine, caut singură, că totuşi e interesant! O fi un singur om, sau o echipă multidisciplinară? Wish me luck, la căutat! Am găsit, în 44 de minute pline de suspans. Trebuie să îi mulţumim domnului Shinichi Abe, care împreună cu Shoichi Sasaki şi Takehisa Yaegashi au creat THS-ul (“Toyota Hybrid System”), revoluţionându-se întreaga viziune asupra eficienţei folosirii a combustibililor. Tot lui îi ne adresăm cu toate laudele din lume pentru reducerea emisiilor de CO2, cu o valoare de numai 89g/km, şi pentru consumul mai mult decât echitabil, cum am mai spus 3,8 l/ 100 km. Fain, nu-i aşa? Nu spun mai multe, decât: Bucuraţi-vă că avem aceste minţi sclipitoare şi profitaţi de internet pentru a vă infoma, aşa cum am făcut şi eu, impulsionată fiind de SuperBlog 2012, din inovaţie în inovaţie...

ps...Mr. Shinichi Abe este  manager general la Toyota Motor Corporation’s Hybrid Vehicle Management System Development Division, Aichi, Japan. Asta ce înseamnă, mă pun bine cu şefii? :) O fi deformare profesională, aşa cum a fost şi cercetarea mai în adâncime a ceea ce însemnă sistemul hibrid şi căutarea inventatorului/ a echipei de invenţie/ inovaţie!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu