23.9.09

28 august 2009 - VAMA VECHE - prima parte


ora 12.46
Acum o ora am trecut usurel :P printr-o spaima sora cu prostia dusa la paroxism. Beau o cafea Lavazza la o terasa cu stuf (criteriul dupa care imi aleg eu locul de odihna intelectualizata, la umbra) si muzica buna si barman care joaca table in fata mea, are telefon Nokia cu mufa subtire si care imi încarcă telefonul in spatele tejghelei.

Ma simt foarte bine, vad marea, o miros, o admir si mi-e dor de ea, desi e la 10 m. Mi-e dor sa imi fie cald atat de tare incat apa sa ma primeasca pentru dezincalzire, e tanara vremea.

Sa revin la spaima...acum o ora a venit un tip brunet cu fata alba, corp armonios dezvoltat, pantaloni scurti bleumarin si ochi verzi (s-ar putea. A venit la terasa pentru o bere sau altceva. A venit impreuna cu norocul meu...a vorbit cu mine, cu ochii lui verzi larg deschisi...si a rostit "Vezi ca ti-a cazut potfofelul...!" Si a plecat...eu raspunzand in urma lui: "WOW, erau singurii mei beni!"

Incep cu inceputul...Era sa plec singura, dupa ce am avut parte de cea mai faina cursa Cisnadie-Sibiu cu Honda CB1 din 1991 (400 cm2). 10x Florinul meu! Ana Rationala s-a speriat ca nu avem destui bani sa mai facem excursia. Noroc cu Eliza santajista si Eliza solutionista, care a santajat ca pleaca oricum la ora 11 si a solutionat: "Bine, fata, mergem doar la Bucuresti. Renuntam la mare! N-avem bani!". Am plecat ...zic pe scurt ca m-am plictisit de aceeasi poveste repetata la nesfarsit. 5 ore pana la Bucuresti, la Universitate. Logan albastru 72CL LGA, sofer cadru civil in armata. No money! Reclama muzeul meu!

Apoi cafea, pardon Coca Cola cu gheata, fara lamaie, 7 lei. Ana tzapa - Latte Machiato si apa minerala - 19 lei. Metrou, Piata Iancului, Raluca, Ema, Curtea Berarilor, Lipscani. Aici a fost super-fain Lipscaniul noaptea, pe podete de lemn, cu show-room-ul actoricesc, cu fotoliul de piele neagra, cu publicul apatic al Madonnei. Seara, noaptea continua cu apa minerala si povesti de banca, inconjurate de caini castrati, cu cercel galben in ureche. Dimineata vine iara, cu covrigi calzi, bilete de metrou si iata-ne pe centura, opring camionul mov, spre Constanta. Rad mult cu Catalin, care are piciorul stang din plastic, vorbesc cu colegii mei, tiristii, prin statie: "Hei, colaga Bergenbier, mergi spre Mangalia? Vezi ca e "nunta" la Fetesti, ARR-ul opreste camioanele sa verifice diagramele. Accident la intrareas in padure, inspre Constanta. Merge cineva la Mangalia?" Tinem minte frecventa - canal 22! Am ajuns pe centura C-tei. Traiasca soferul Catalin, la care i-am zis: "Mai are rost sa-ti dau cei 10 lei pe care i-am pregatit?" Normal ca nu, suntem simpatice. Face cinste Ana cu un suc, in Sibiu! Trecem de-o mica benzinarie si scriem pe pancarda MANGALIA. Stam...stam...Ana mica opreste Tirul mare, cu limba (dragut scoasa). Marea incepe sa se vada, ne apropiem, coboram din tirul negru si licios, cu sofer tanar si inteligent. Nici un ban. Minunat. Iar ocazie, ne iau doi rockeri cu fitze:P Ana spune ca nimeni nu va intelege expresia. Bine, doi rockeri cam infumurati, din Cluj. Ei vorbesc cu noi in engleza, suntem exotice, cu rucsaci mari in spate. Le spun ca venim de la Sibiu. Ne intreaba careful: "Si vorbiti romaneste?". Eu raspund: "Asa, un pic, cu greseli!". Vroiam sa mergem la 2 Mai, ma razgandesc, in masina canta White Snake, 2 mai era bosorogesc, ajungem in Vama. Gazda lor ne cere sasesutedemii pe camera, nu vrem, gasim cu patru sute o minunatie de casa, la doi pasi de mare. Ne luam rucsacii, ne gazam in conditii de pensiune aproape de lux si fugim in mare...
Vine seara, mergem la Crematory - 11 lei o bere si un suc, rockeri plictisiti si apatici, jucand carti, barman iepuras. Bai, de ce nu lasi piesa pana la capat? Bai, de ce nu pui si un Tears of time? Bai, de ce ai schimbat formatia? Bai, esti prost? Hai la Black Sabath, 10 lei intrarea, ne punem langa terasa, incercam sa facem o afacere: Cine sta in afara terasei si, totusi, aude... 3 lei de caciula. N-aveau caciuli, deci nu avem nici noi bani in plus! :)) Hai in STUF, hai la dans. Da muzica mai tare. Avem si noi o mica gasca: Kenny, care a facut Bruk-ul, e cu 11 ani mai mic ca mine, George, timidul din Chisinau, frumos baietas, interesant dansator. Dansam pe plaja. Vorbesc cu Florin la telefon - domnul e actiguit putin, a luat cateva beri la bord, parca ar fi gelos (ha,ha), vorbeste de sarmale (aluzie la Sarmy, aventura mea de la Saturn, de acum 9 ani), carne si pirati. El nu isi da seama ca nu sunt ca el. Ce am ales, e bun ales. Nu am venit la mare pentru CARNE. Pe la ora doi, terminam dansul pe plaja, deja eram obosita, deja veneau copiii si se dadeau la noi. I-am barat si bannat. Gata prima seara, am dormit bustean! Marea e minunata, e albastra, inca nu am intrat. Te iubesc, MAREA MEA draga!
Restul pozelor...nu toate (ce, am innebunit?), le gasiti in albumul meu de vacanta:https://www.facebook.com/elizapenciu/media_set?set=a.104554346237111.10094.100000476378246&type=3&pnref=story

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu