21.10.14

Team building...Da' noi ce mâncăm azi?

- Voi vreţi să mi-o luaţi înainte, vreţi să-mi daţi lecţii, să-mi stabiliţi tematica team building-ului? Da,
ştiu, e dreptul vostru, iar voi, ca nişte bloggeri încă necunoscuţi ce sunteţi, aveţi perfectă dreptate..E dimineaţă şi corpul îşi cere drepturile..se aude din chiorăială. Voi n-aţi mâncat acasă sau nu obişnuiţi să vă trataţi regeşte...cu noaptea-n cap?
- Nuuuu...ştiam din programa pe care ne-ai dat-o la început de lună că, la un moment dat, va apărea un deliciu..Ne-am înţeles între noi că astăzi e ziua cu pricina..au trecut deja trei săptămâni...şi ne-am săturat de atâta aşteptare!
- Hmm..mi-aţi făcut-o, dar trebuie să-mi meritaţi spontaneitatea de a vă accepta condiţiile..Suntem 13, cu mine 14..suntem cu toţii bloggeri, dar fiecare dintre noi mai are cel puţin un job care-i asigură existenţa...şi..ioi, mi-am amintit un citat din Brillant-Savarine...ăsta: Universul nu este nimic decât numai viaţă şi, drept urmare, tot ceea ce vieţuieşte se hrăneşte. Pasul imediat următor era, deci, dezvoltarea artei culinare. Aceasta din cauză că, Creatorul, silind omul să mănânce pentru a putea trăi, îl îmboldeşte prin pofta de mâncare şi îl răsplăteşte prin plăcere...
- Apăi, ni l-ai mai spus odată..scz..de fapt l-ai scris prin 2011..
- Da, Andrei, aşa e dar vreau să mă leg de el pentru a vă crea sendvişul ideal după natura profesiei voastre de bază, dar şi în funcţie de posibilităţile voastre creativo-financiare. Astăzi facem lucrări practice. Poftiţi în bucătăria noastră. Veti vedea trei mese cu diverse ingrediente. Fiecare masă e dotată cu câte un frigider plin cu de toate...hrană rece, supranumită "din cuţât", care abia aşteaptă să fie mâncată...dar nu alandala, ci după obişnuinţele voastre zilnice, sub formă de sendvişuri...La masa unu, corporatiştii...la masa doi, bugetarii..eu sunt clar inclusă în această tagmă..iar la masa trei, cei care nu-şi găsesc locul niciunde...Avem timp două ore să ne prezentăm creaţiile, iar după aceea să răspundem împreună la întrebare din titlu. [...după 120 de minute]
- Masa 1: Sendvişul corporatist - Chiflele dreptunghiulare, bine rumenite sunt tăiate pe lungime, în trei bucăţi. Primul strat, cremă de brânză, se adaugă două frunze faine de salată verde creaţă, peste care se pun şase felii de roşii de grădină..de la portar, că stă la ţară. Peste roşii vine felia zdravănă de bacon. N-am terminat..ungem şi acoperişul cu cel de-al doilea strat de cremă de brânză cu usturoi să se potrivească cu salata creaţă. Şi vine a doua felie de chiflă, căreia îi aplicăm acelaşi tratament cu o mică adăugire...Noi, cei din corporaţii, suntem nişte fani brânză atât de fervenţi încât nu ne îndurăm să nu ataşăm întregului o felie ţapănă de caşcaval suplu afumat delaco.
- Bravo, Andrei...abia aştept să trecem le degustare, mai bine-zis la înfulecare...
- Masa 2: Sendvişul bugetar - preiau comanda..se supără cineva? Dacă nu eu, atunci cine? Nu eu sunt cea care-şi face câte trei sendvişuri zilnic şi le mănâncă cu poftă la orele 10.00, 12.00 şi 15.00?
- Nu e bine aşa..tu ai ciudăţenii de idei...nu poţi pune amprenta ta personală pe sendvişul unei categorii sociale atât de serioase şi de cumpătate.
- Mno..spuneţi-vă că pregătiţi-vă voi sendvişul, dar vă avertizez..că unul e al meu şi-l voi asezona într-un stil abramburistico-eliziac.
- Masa 2: Sendvişul bugetar constă în două felii de pâine, dacă se poate integrală sau cu seminţe...să ţină de foame..Pentru că am văzut la corporatişti că au folosit crema de brânză cu usturoi, noi vrem să facem dovada unui bun simţ accentuat şi le vom unge cu cremă de brânză natur, la 400 de grame...că-i mai convenabilă, şi la gramaj, şi la preţ, şi la calorii. Se adaugă felii subţiri de muşchi file afumat sau pastramă de porc, afumată şi ea şi o frunză mare de salată verde...da' nu creaţă, de fiţe...una normală, românească, naturală..
- Masa 3: Sendvişul inadaptaţilor..Dragilor, sunteţi numa' doi, bugetarii mei m-au renegat...nu m-au lăsat să mă joc cu mâncarea. Mi-au spus că sunt ciudată şi că nu au nevoie de individualisme. Vreţi să ne facem noi trei Sendvişul abramburistic? Componenta personală va fi cea mai importantă. Ce suport folosim? Pâine, chiflă sau lipie? Ok, rămânem la pâine. Albă, neagră sau semi? Aaa...aud o idee. Corect, pâine neagră coaptă pe vatră. Bun, bun..Cu ce-o ungem? Clar, cu cremă de brânză cu smântănă..Da' acum nu ştiu dacă se mai potriveşte ideea mea. Voiam si o linguriţă de salată de vinete, peste care puneam o felie de Emmentaler. Se poate? Bine. Şi mai vreau ceva un nou sendviş, de data asta dulce..Pâine neagră cu stratul proverbial de cremă de brânză natur, un strat de dulceaţă de afine sau fructe de pădure şi minunea de ....mascarpone! Nu mai pot continua...prea mi-e poftă...gata team bulding-ul, pe astăzi..haideţi să ne rezolvăm disensiunile la mese...gustând, prin rotaţie, din toate câte s-au pregătit..Poftă bună la cea de-a şase probă a SuperBlog-ului 2014!



2 comentarii: