2.11.13

Cu hibrizii lângă mine...Yaris, Auris Touring Sports şi Prius

N-am carnet de şofer...şi nici nu voi avea vreodată. Am vrut cândva, pe la sfârşitul iernii  lu' 2007, anul în care Sibiul era Capitală Culturală Europeană, dar au venit evenimentele peste al meu muzeu, Muzeul ASTRA...şi cele 21 de puncte obţinute la prima, dar şi singura, prezentare la examen, nu au mai putut fi trecute la o examinare ulterioară..din lipsă de timp, iar apoi, după ce a expirat anul în care puteam profita de şcoala de şoferi plătită, nu a mai fost prioritate..M-am retras pentru că am simţit atunci că-s adepta vitezei prea mari şi luând în considerare faptul că văd destul de rău (câmpul vizual mi-e îngustat cu 20 %) aş fi putut crea situaţii total nedorite.
Nu-i mai bine să mă bucur de călătoriile pe care soarta mi le scoate în faţă cu maşinile altora, iar eu să stau pe scaunul din drepta şoferului...să umăresc traficul, să mă fure peisajul, să mă agit şi poate, în anumite momente, dar cu cauze evidente, să arunc cu apelative, dintre cele mai creative, la adresa celorlalţi "colegi" de pe şosea? Ca de exemplu acum..scuze...cât de curând...peste zece zile când mă va "mânca" Bucureştiul.
Pot să visez puţin, că s-a lăsat deja întunericul?..Atmosfera e propice pentru o vizualizare, până aproape de trăire (mai ales, că am deja o experienţă trecută cu o Toyota Yaris) a întregului meu circuit. Pentru târg trebuie să fac rost neapărat de un hibrid.
Ce-mi veni? Ce m-a apucat? Ce atâtea pretenţii? Mi-a căşunat o idee atât de logică, încât v-aţi putea mira că nu i-aţi intuit din start răspunsul, cunoscându-mi părerile. Totul se rezumă la îmbinarea utilului (U=trebuie să...) cu plăcutul (P=wow, ce fain!) Să vă dau un exemplu:
U: Neapărat trebuie să plec la Târgul de Turism al României, să promovez Judeţul Sibiu, cu Muzeul ASTRA, inclus:). Clar notă de fundamentare, bani pentru transport. Mi se vor deconta 7,5 l de benzină/ motorină la suta de kilometri.
P: Aleg, la plecare ruta a II-a, pe Braşov. Nu mi-e frică deloc că-i mai lungă distanţa, deşi sunt 33 de kilometri în plus faţă de varianta pe Valea Oltului, pentru că indiferent de ce model fac rost, fie el Yaris sau Auris ori Prius consumul se încadrează între 3,1 şi 3.9 l/ 100 km.
U&P: Verific informaţia primită de la o prietenă, revenită după opt ani, din Ţara Soarelui Răsare conform căreia cu o maşină Toyota, Pluteşti, nu conduci. Aşa a redescoperit ea jumătate din lume(a) dintr-un hibrid..pentru că n-a mai vrut să ia avionul. Şi-a încărcat Yaris-ul într-un container în port la Akita, l-a însoţit în vapor şi a fost debarcată în portul comercial de la Vladivostok, iar de acolo...încoace. Toată Asia...şi o ţârică de Europa de Sud-Est.
U&P: Redescopăr frumuseţea României. Abia aştept să văd culorile toamnei pe Valea Prahovei...
...
[Poate totuşi norocul îmi va surâde din nou şi voi călători cu un Auris Touring Sports Hibrid. Nu pot să mă dezmint de subiectivitatea-mi caracteristică..]
U+P: Vă daţi seama cât de comod, elegant, eficient şi plăcut aş putea să-mi îndeplinesc sarcina de servici & de suflet?
Acum la final, pot să fiu puţin realistă în visul început la lăsarea întunericului şi apoape sfârşit la căderea nopţii? Care sunt şansele ca cineva dintre prietenii mei să aibă o asemenea maşină disponibilă în România doar din septembrie încoace şi care este primul hibrid integral din segmentul compact – break, are cele mai scăzute emisii de dioxid de carbon codoi, cum spunea cineva...de tristă amintire din segment, de numai 88 g/km, dar şi unul dintre cele mai generoase spaţii de încărcare Foarte tare, inclusiv pentru partea de U (transportul materialelor de promovare ale muzeului:).
Alte impresii, gen coeficienţi de îndeplinire a visului & a task-ului...peste două săptămâni când voi fi deja întoarsă..Sper să nu iasă cu oareşce penalizări, aşa cum am tras eu ponoasele la cea de-a 13-a probă a SuperBlog 2013. Mea culpa!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu