29.3.10

Am zburat, zbor si voi mai zbura impreuna cu fluturii...


Aveam patru anisori, cand am zburat pentru prima data cu fluturii. Precoce, nu-i asa, pentru o fetita din grupa mica de la gradinita? Fluturii au fost starniti de emotia constientizarii primului barbat din preajm mea, in afara de tata si de Alexandru, fratele meu, cu care eram foarte rea. Se numea Claudiu, avea ochelari cu cilindru de cauciuc negru la unul dintre ochi, pentru corectarea strabismului, sau ceva de genu'. Mancam impreuna la masuta alba, ii dadeam si eu de la mine din gentuta, ce aveam eu mai bun, pana intr-o zi...Tin minte ca ne uitam la diafilme, cand el, imbracat cu niste strampi de bumbac albi, cu gaurele, a facut ceva care mi-a inundat fluturasii pe care-i simteam in stomacel. PIPI pe el! Gata cu zborul pana in grupa mijlocie, cand a aparut Flavius si fluturasii lui care zburau in ritmul valsului vienez. Aveam cinci ani si invatam germana, dupa ureche, cu Tante Anca, mama lui. Parul lui ondulat si blond m-a atras spre camera lui (era gradinita particulara), unde, abia deschizand usa, i-am creat o spaima extrama: "Mutteeer!!!!". S-a incheiat aventura mea...neinceputa! Grupa mare pregatitoare...n-am avut noroc nici aici. Paul era indragostit de Silvia, care, la carnaval avea o rochie verde cu flori mari si frumoase, rosii. Nu ma baga in seama....si am auzit, ca a si emigrat in America. Sa nu credeti ca eram urata....aveam si eu admiratorii mei. Un baiat, care la carnaval era bucatar - Buda il chema. Nu-l bagam in seama, din cauza numelui. Fitze de fetitza imatura, dar care era Zana Apelor! Cum sa faca ea pereche cu un simplu bucatar?
Alianiat...Soseste o noua etapa a vietii - clasa I-a! Pe langa tabla inmultirii, care trebuia invatata, micile sau mai marile mele minciuni, pe care le inventam sporadic, dar cu spor, pentru tata, am fost asaltata din nou de fluturi...si m-am prins in zbor cu ei. Nelutu, Flavius (cu care fluturasii jucau fotbal), Valentin (care nu mi-a lasat fluturasii sa se uite la benzile desenate cu Rahan) si Daniel "Ochi Albastri". Oftez, am ajuns deja in clasa a VII-a. Ochii mei au inceput sa caute mai departe de clasa mea, iar fluturasii s-au plictisit sa aiba o singura tinta. Au urmat, simultan, Alin si Victor. Apoi, in clasa a VIII-a...m-am cam plictisit de zbor si am facut o mica pauza, asteptand Liceul de Arta!
Fluturasii mei mici au crescut, aripile au capatat culori stralucitoare, pictate cu multa sensibilitate de Marius, primul meu prieten. Cand il vedeam in curtea scolii, ma inroseam, la comanda. Ochi verzi, inalt, primul meu prieten, cu care am invatat, pe de rost, castanii de pe strada Moscova:)! Apoi, Eliza cea sturlubatica, infiorata de placerea lecturii cartilor lui Karl May, si-a gasit, fara prea mare greutate personajele preferate: Old Shatterhand (Shatty - Silviu), Winnetou (Winny - Andrei) si Alfred de Lautreville (Alfie-Flavius), pentru care, insa era invizibila. Saraca fata cu cultura generala:P! Voi trece rapid pana in clasa a XI-a, cand mi-am descoperit pasiunea pentru pletosi, pentru rock, pentru Adder, formatia lui Andy, pe care l-am cunoscut la mare, cu care am corespondat, ne-am facut visuri si planuri impreuna, vreo 8 luni, pana cand tata mi-a zis: "Vrei sa mergi la facultate sau vrei sa continui relatia de prietenie cu Andy?" Am ales, cu greu si tristete! Si totusi, fiind in clasa a XII-a, am vrut sa le demonstrez colegilor mei, mai ales colegelor, ca nu sunt doar o tocilara oarecare, ci una descurcareata si pe faza! Am organizat Balul Bobocilor pentru "bobocei", am strans sponsorizari, inclusiv pentru mine :P. Nu va ganditi la mishmashuri! Efectiv, am primit, ca sponsorizare, primul meu coafat si machiat, la Donna Milena, pe tema aleasa de mine - Spania! Nu m-a recunoscut nici frai-mio..., dar fluturasii da! Au stat linistiti, dar mirati, intrebatori, curiosi...si au acceptat cu nerabdare primul sarut din partea lui Bogdan din Valcea (Fat Frumos)! Nu l-am mai vazut din seara aia, pentru ca tata nu m-a lasat la scoala a doua zi. Intarziasem acasa! Gata, parca se isca o plictiseala! Prea multi fluturasi!
A inceput faculatea! Oare fluturii zboara in roiuri? Nu, dar la mine asa s-a intamplat! Alex ("La-nceput, pe când fiinţă nu era, nici nefiinţă,/Pe când totul era lipsă de viaţă şi voinţă/ Când nu s-ascundea nimica, deşi tot era ascuns.../Când pătruns de sine însuşi odihnea cel nepătruns." - Scrisoarea I - M. Eminescu), Cipoc - Cavalerul ("...Ar trebui sa te pun pe raftul cu otravuri" - CT), Patrocle ("O caut pe Lizuca!" "Ai gasit-o, eu sunt Lizuca!"), Andrei (prima dragoste, primele gelozii, "I've just called to say I Love You", m-a iubit cel mai mult, un singur regret pentru "new kid in town"), apoi fluturasi stravezii si unul serios-"serios" ("Zece" )!
Am incheiat zborul...dar, in continue nedumeriri, simt, pe obraz, atingeri fugare de aripi!

5 comentarii:

  1. Iar mi s-a-ntamplat ca acum ceva timp in urma; am scris si a aparut alta adresa de expediere.. si apoi a disparut textul. Incerc sa-l rescriu...
    M-a incantat ce ai scris... Fata draga, am mai spus si altadata, cred ca ar trebui sa te-apuci serios de... scris ! Daca selectezi numai din ce ai scris pe "Eliza Day & Night" (poate cu mici adaugiri, poate cu un pic de cizelari, sau poate fara nici o modificare)ar iesi o CARTE, sunt sigura, care ar avea un succes teribil !!! Imaginatzia ta bogata, modul literar in care itzi expui gandurile si simtzirile, sunt de invidiat! Trebuie sa le faci cunoscute si altora...si cred ca nu sunt subiectiva cand itzi dau acest sfat.
    Am sa revin cu un nou comentariu... Pana atunci ... noapte buna draga mea !

    RăspundețiȘtergere
  2. Am revenit... Am recitit ce ai scris... cu aceeashi nerabdare si cu aceleashi aduceri aminte, din tineretzea mea shi din copilaria shi adolecentza ta... Cu ochii muntzii... vedeam zburand fluturashii ! Te-am ... vazut...ca ZANA APELOR, cu rochia de culoarea smaraldului pal...(daca se poate spune smarald pal...) cu diadema de perle shi cu colegul tau "bucatar"... "roind" in jurul tau...
    Era totusi un baietzel dragutz !!! Apoi am vazut plutind fluturasii ... din generala...ochii albastri...Imi amintesc si de Marius,Andy,apoi Alex, Cipoc, Patrocle.....shi ce a mai urmat...
    Am remarcat azi shi fluturashii din stanga postarii tale... Totul e superb ! Imi mentzin indemnul din comentariul anterior: scrie, scrie ... si publica !
    Itzi doresc o primavara insorita, ca ziua de azi, shi cu un cer albastru pe care fluturashii multicolori sa zboare, sa planeze, sa se zbenguie...shi sa-tzi aduca bucuriile pe care le meritzi !

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne, am recitit postul...imi place la nebunie...oare cum iti poti citi posturile cu sufletul la gura, gandindu-te "oare ce va urma?"...uite ca se poate...si chiar ma bucur ca nu am uitat pe nimeni. Asta e un comentariu de CTRL...sa imi dovedesc mie ca nu am mintit si nu am omis!

    RăspundețiȘtergere